Kaj nas Toffife lahko nauči o prodaji?

Posted: 20 januarja, 2011 in Uncategorized
Oznake: ,

Podjetniške lekcije lahko vidimo povsod okoli nas. Z opazovanjem ljudi, ki so v tem že uspeli, z branjem knjig in intervjujev, pa tudi iz čisto vsakdanjih stvari. Eno tako lekcijo sem dobil, ko sem opazoval škatlico Toffifeja in prste kolegov in kolegic, ki so slastno segali po malih sladkih užitkih. Medtem ,ko so s kapučinom zalivali ravnokar vzeti posladek, je na fronti toffifejeve škatlice vladalo kratko zatišje. V ta moment sem se ujel tudi sam. Opazil sem namreč, da se je med našim grabljenjem eden od toffifejev nekoliko prekucnil in obstal v nekoliko nagnjenem položaju. Naslonil sem se nazaj in z zanimanjem opazoval kateri od toffifejčkov bo prva žrtev. Seveda čakanje ni dolgo trajalo. Žena je prihitela v sobo, v eni roki je imela otročička, čez rame brisačo, z očmi pa je iskala plenice. In ko je tako šla mimo nas je še mimogrede sunila en toffife. Seveda je vzela tistega, ki je bil nekoliko nagnjen in tako najbolj priročen za vzeti.

Vzporednica z našim življenjem se tukaj nariše kar sama. Vedno smo v ihti, opravljamo cel kup obveznosti, časa nam vedno primanjkuje, poleg tega pa nas vedno nekdo bombardira s svojimi proizvodi (oglasi). Ko hitimo mimo vsega tega, kupimo tisto, kar nam je najbližje in najlažje vzeti. Tofifejčki v škatlici so vsi popolnoma enaki. Nobene razlike ni ne barvi, ne v obliki, ne v kvaliteti proizvoda. Celo v isti vrsti so bili poravnani. S to razliko, da je bil eden le nekoliko bolj nagnjen in kot tak bolj priročna izbira.

Marsikatero podjetje bi se lahko okoristilo s to zastonj marketinško lekcijo. Imajo namreč odličen proizvod, močan marketing, vendar ne naredijo nič, da bi bil nakup proizvoda čim bolj enostaven, hiter, praktičen.

Spomin se, da je ena prodajalna ponujala svoje proizvode na obroke, brez bresti. Ker sem ravno kupoval fotoaparat, sem zavil v eno podružnico, vzel digitalca s police in na pult položil še osebno izkaznico, ker sem pričakoval, da bodo potrebovali nekoliko več podatkov o meni za voljo načina plačila. Na mojo grozo so od mene zahtevali še davčno številko (katero sem uspel od nekod izbezati) in izpiske zadnjih treh plačilnih list…?!

Uspelo jim je izgubiti denar, katerega so že imeli v žepu! Dober proizvod, dobro ime in dobro oglaševani ugodni plačilni pogoji jim v mojem primeru niso prinesli tudi višje prodaje. Kako različno od našega skromnega gospoda Toffifeja, ki je v najbolj kruti konkurenci naredil vse, da bo lažje nam (kupcu) in ne njemu (prodajalcu)…

Komentiraj